Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Mitt filmmanus of frihet och självständighet!

Av kristoffer andersson - 5 juli 2013 21:00

Hei! Till dom som läser detta Jag har skrivit ett filmmanus som handlar om frihet och om man ska leva så ska man ha roligt och inte låta sånt som är drygt förstöra ditt livDen är lång så ni får stå ut med det! Skrev den konstant 2dar och 2nätterBerättelseEn ung 20-årig kille som heter Jimmy Anderson har nyligen börjat jobba för en stor byggfirma .jimmy gillar inte jobbet han gillar inte ens om att jobba .Han vill vara lycklig och få fånga sin dröm:att få spela live för hans fans istället för att få en skitlön och usla arbetstider.En dag när Jimmy blir uppringd av sin chef som han hatar utav allt i hela världen .hans chef är en flintskallig gammal gubbe en riktig kapitalist. Han lever gott på cigarrer och hans anställdas löner.När Jimmy svarar i telefonen och säger :Hej du har kommit till Jimmy Andersson vad kan jag stå till tjänst med? .Han hör sin chefs röst och blir full av hat .Han ber Jimmy att komma upp.Plötsligt känner Jimmy att han blir nervös och rädd för att han ska bli sparkad . Medan han går rättar till kavajen och fixar till sitt mörka hår.När han kommer kommer in till chefens väntrum ser han en tant som hade gammalmodiga kläder och såg ut som att vara död nästan.Men hennes händer rörde på sig när hon tryckte ner tangenterna .Han frågade henne om han kunde få släppas in till chefen .Hon avbröt med en bitter trött röst Han är upptagen gå och sätt tills han kan ta emot dig.Han sätter sig ner på en bänk intill dörren.Jimmy började höra en konversation och lutade huvudet närmare dörren för höra bättre.Det var hans chef och en arbetskollega som hette Erik. Svensson dom bråkade tydligen om att Erik gjorde en dåligt jobb.tills slut hörde jag du får sparken ut ifrån mitt kontor.Erik kom ut och Jimmy såg att han var ledsen.Han sa till Erik :du ta det lugnt du kommer klara dig och om du behöver hjälp med något så kom till mig ok?Erik svarade att han var ändå glad att få slippa jobba för det där svinet och började gå ner till sitt rum för att packa och dra därifrån. Jimmy gick fram till honom och sa Filmmanus: Jakt på lycka Skriven av Kristoffer. Andersson Del 1 En ung 20-årig kille jobbar som kontorsarbetare för ett stort byggföretag. Han har mörkt mellanlångt hår och har en kostym med en rutfärgig slips. Han är redan less på sitt jobb och på sin chef. På så sätt har han redan blivit bitter över sitt livKillen sitter och jobbar vid sin dator. Han mobil börjar ringa och han svarar.Killen: – Hej du har kommit till Jimmy. Andersson vad kan jag stå till tjänst med?Hans Chef:– Andersson kan du vara så snäll komma upp till mitt kontor på direkten?Killen:– Aa jag kommer direkt svarade han lite nervöst Under hela scenen följer vi/kameran Killen som reser sig ur stolen och går fram till sin spegel och rättar till slipsen och försöker se ordentlig ut och andas in och ut för att bli av med sin nervöshet. Han går med nervösa steg upp till chefens kontor.Del2Killen kommer fram till chefens väntrum. Där sitter en sekreterare som är en gammal bitter tant som hade gammalmodiga kläder. Han kan se det på hennes trötta bittra ansikte, hur högt upp hon har sina byxor och hur hon har sin tröja nerstoppad i byxorna.Killen: – Jag blev hitkallad av bossen, kan jag gå in till honom eller skaHan blir avbruten av sekreteraren Sekreteraren:– Han är upptagen så sätt dig och vänta suckade hon. Han går iväg till en bänk och sätter sig ner och säger i sina tankar: Hon kollade inte ens på mig. Snacka om att vara less på sitt jobb. Stackars tant tänkte han. Kameran på killens ansikte FortsättningKillen hör en konversation som kommer ifrån chefens kontor. Han kände igen båda rösterna som var hans chef och sin arbetskollega Erik Svensson. Vi/kameran ser karaktärernas ansikten framifrån när dom säger nåt under hela konversationen (chefen och Erik)Hans chef:– Svenson vart är ritningarna om tågbanan som vi ska bygga i västra Göteborg?Erik Svensson:– Jag är ledsen men jag har inte haft tid att göra klart dom. Jag och mina kollegor har fått för mycket jobb att göra så vi inte hinner med allt jobb.Hans chef: – Jag betalar inte lön för att du ska klaga på för mycket arbete. Du är anställd här och du ska göra klart arbeten även om det betyder att du måste jobba över.Erik Svensson:– M-men jag jobbar redan över, men jag hinner ändå inte med.Hans chef:– Jag orkar inte ha denna diskussion nå mer, du får sparken! ut ur mitt kontor Erik Svensson går ur kontoret. killen och Eriks blickar möts. Han märker att Erik var förtvivlad och går fram till honom och tar tag i hans axel och sägerKillen:– Du... ta det lugnt du kommer klara dig om du behöver något så kom bara till mig ok?Erik Svennson:– Tack… ja jag ska väl bara gå och packa mina grejer då. Han gav ett leende .det kommer bli skönt att slippa den här hålan … det har ändå aldrig varit min dröm och lycka att jobba för ett kapitalistsvin som han. Jag får starta min jakt på min lycka istället för att för att leva i olycklighet. Kameran filmar när Erik pratar och följer honom tills han kommer ut ur väntrumet Erik börja gå därifrån för att packa och nu var det Hans tur att gå in och möta sin chef. Han knackade på dörren och hörde att hans chef saFortsättning Hans chef:– vad?Killen:– Det är Jimmy Andersson, Du kallade på mig.Hans chef: – Aha kom in.Del 3När killen går in på chefens kontor möts han utav ett moln av cigarrök (kameran bakom). I mitten finns det ett fint dyrt träbord som chefen sitter bakom. Bakom bordet har chefen en fin utsikt över staden, han har även en balkong. Killen forsätter gå fram till träbordet och väntade på att chefen som är flintskallig, överviktig och som sitter med en cigarr i munnen Skulle säga något. Kameran är på chefen som sitter och kollar ner på sina papper Chefen:– Ja du Andersson jag har märkt att du är efter i arbetet, kan du förklara varför?Killen:– Jag har haft mycket jobb med broavtalen men när jag är klar med det så lovar jag att börja med dom andra jobben, ge mig bara lite tidChefen:– Ja gör klart jobben annars får du sparkenKillen börjar bli arg och irriterad men försöker dölja det men han kan inte behärska sig och knyter sin näve(kameran på knytnäven) och går bakom bordet med bestämda steg och slår en rak höger rakt i chefens ansikte. Chefen ramlar ned på golvet tillsammans med stolen. Chefen blir chockad och säger stammande och nervöst Hans chef:– V-vad g-gör du?Killen:– jag slutar… På mitt sättFortsättning När killen är på väg ut ur kontoret. Stannade han och gick tillbaka och han tar en vattenfast röd penna ifrån en färgskål och skriver på träbordet: jag är ett kapitalistsvin! . Chefen reser sig upp och skriker. Kameran filmas på när killen är på väg ut och sen ovanför bordet när han ritar på det. Efter det filmas bordet framifrån när chefen reser sig upp och kollar på bordet.Hans chef:– NEEJ! inte mitt bord din jävel! Du kommer bli en olycklig stackare utan mig Andersson Han vänder sig om och sa Killen:– nej jag kommer bli för första gången lycklig ditt as och gick ut och slog igen dörren med en smäll.Del 4Han går ut till väntrummet och kollar på sekreteraren och sägerKillen:– Du tanten! sluta jobba för det här svinet istället för att vara en bitter slavtantTanten hoppar till och är chockad . Killen tar av sig sin kavaj och sliter av sin slips och sina skjortärmar (Vi/kameran tanten som är förvånad) Killen och går ner till sin vän Erik som sitter och packar sina saker. Killen säger till Erik (kameran följermed)Killen:– Är du klar med packningen? Erik:– Ja jag tror det vadårå? Och vad har du gjort med din skjorta?Killen kollar på sin skjorta och säger Killen:– Eh det är en annan historia men vi måste sticka och repa och spela igen som förr, like old times du vet.Erik Svensson:– fan var roligt hoppas vi kan bli dubbelt så stora som förr så att vi kan förödmjuka chefen här. Fortsättning Båda killarna drar iväg och bygger upp sin replokal och tar fram sina instrument och söker upp förra bandmedlemmarna och startar ett punk band som hette Scratch. Alla i bandet känner lyckan för varje gång dom spelar framför publiken och får höra deras fans skrika deras namn. Kameran filmar när dom fixar lokal och träffar sina förra medlemmar .Man filmar när dom repar och spelar live och man får se deras lycka dom får utav fansen. Slut

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kristoffer andersson - 5 juli 2013 14:12

Känner mig som en fånge hos min pappa..ända sen jag bröt all kontakt med honom så har han svartmålat mig och förändrat mitt rum..jag hade en massa Green day affischer och tidningsartiklar om olika band.Jag hade även gjort många band loggor som jag sk...

Av kristoffer andersson - 4 juli 2013 17:16

Jag har fått mail om att vi kommer ha en spelning i Hedemora Vi spelar vid 14:00 och vi är det första bandet som lirar så om ni vill se oss spela så hör av er till mig så kan jag berätta mer om exakt vart i Hedemora! :) Mitt band behöver ert stöd....

Av kristoffer andersson - 4 juli 2013 01:00

Hade tråkigt och och tänkte rita lite och detta blev resultatet! :) visade lite känsla i den också .jag blandade min punkstil och min politiksa åsikt och detta blev resultatet tyckte den va lite cool och sen får folk vad dom vill...jag bryr mi...

Av kristoffer andersson - 3 juli 2013 23:08

Nu när detta är det första blogginlägget jag ska kommer lägga upp så skulle det kanske vara smart att presentera mig för er som vill läsa detta! :) Jag är en kille som bor i en håla i närheten av en annan håla kallad Falun. Jag är ensam (singel) ...

Presentation


Hei! jag är en kille som är 16

jag lirar i ett punkband som heter shunk.
jag är en låtskrivare som skriver politiska låtar emot ledare och sjuka system runt om i världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards